Головне меню

Пошук

Форма входу

Календар
«  Февраль 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Годинник

Опитування
Оцініть роботу нашої школи
Всего ответов: 78

Березнегуватська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №1

Березнегуватської районної ради Миколаївської області

НАКАЗ

01 листопада 2017 року                                                                                                                                                                  №95

Про адаптацію учнів 1 класу

до навчально-виховного

процесу у навчальному закладі

 

         Відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” з 2001 року функціонує єдина 4-х річна початкова школа, до 1 класу якої приймаються діти віком  від шести років, згідно з наказом Міністерства освіти України від 06.05.2001 року  №365 “Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх шкіл”.

      Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року №462  « Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» в навчальному закладі навчання учнів 1 класу  з 1 вересня 2012 року  відбувається  згідно Державного стандарту початкової загальної освіти .

         На виконання окремих статей Закону України “Про загальну середню освіту” в частині про початкову загальну середню освіту в школі проведено таку роботу:        

  • в 1 клас прийняті учні не молодші 6 років; 
  • проведено анкетування батьків вчителем 1 класу;
  • протягом 10 днів заведено особові справи учнів;
  • учні 1 класу навчаються 5 днів на тиждень;

          -   вчителька 1 класу Мойсакова Інна Вікторівна добре знає методику викладання навчальних предметів в 1 класі і правильно розподіляє навантаження для учнів;

          -   урок в 1 класі триває 35 хвилин,  протягом уроку проводиться 2 фізкультхвилинки (2-3 хвилини кожна);

  • п’ятниця – розвантажений день;
  • домашні завдання в 1 класі не задаються;
  • під час великої перерви після 4 уроку організовано гаряче харчування учнів;

          -   навчання учнів 1 класу здійснюється за навчальними програмами, розробленими відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти;

          Соціальним-педагогом школи Пантелей Оксаною Володимирівною було заведено індивідуальні соціально-психологічні картки супроводу учнів 1 класу, проведена діагностика за методикою Л.Ковальової, Н.Тарасенка  готовності до школи, проективної методики «Будиночки» (дослідження емоційного сприйняття нової соціальної ситуації, зокрема процесу навчання, самооцінку та визначення здатності організму до енерговитрат), методики «Школа звірів» (вивчення мотиваційної сфери, ставлення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільної тривожності).

У рамках дослідження опитано 17 учнів 1 класу.   

У 21,3 % учнів спостерігаються психосоматичні симптоми .

Найчастіше це такі симптоми: дитина вранці сонна  і млява; хворіла  у вересні-жовтні.

У частини дітей наявні наступні симптоми: довго не можуть заснути, хоча дуже втомилися; довго просинаються; розмовляють уві сні; мають поганий апетит; гризуть нігті.

За результатами проективної методики «Будиночки» 0% учнів мають низький ВК (вегетативний коефіцієнт)

30,7 % дітей мають ВК (вегетативний коефіцієнт), що свідчить про стан компенсованої втоми, який забезпечується періодичним зниженням активності (Дяченко О., Мячков С., Жержерунова К.)

56,1 %  дітей мають оптимальну працездатність, вирізняються бадьорістю, здоровою активністю, готовністю до енерговитрат. Навантаження цих учнів відповідають можливостям (Тицький Б., Рак Д., Ніщева Д., Лянна О., Ставенко А.)

15% мають занадто високий ВК, що свідчить про те,         що дитина часто працює на межі своїх можливостей, і це призводить до швидкого виснаження. Таким учням потрібна нормалізація темпу діяльності, режиму праці й відпочинку, а інколи і зниження навантаження.(Храпова М., Попович А., Стремедловська А.)

За результатами проективних методик 65 % учнів має позитивне сприйняття процесу навчання; в 15 % учнів виявляється невизначене  ставлення  до процесу навчання, 10% - негативне ставлення до навчання.

 За результатами опитування за методикою Л. Ковальової, Н. Тарасенко 60 %  учнів мають високий ступінь адаптації. Ці діти адаптувалися до школи протягом перших двох місяців навчання, швидко влилися в колектив, освоїлися  в школі, набули друзів в класі, у них майже завжди гарний настрій, вони доброзичливі, сумлінно і без напруги виконують всі вимоги вчителя.( Попович А., Волинець Є., Дяченко О., Стремедловська А., Мячков С.,  Жержерунова К., Ставенко А., Ніщева Д., Лянна О., Рак Д.)

 20 % учнів мають середній ступінь адаптації. Період адаптації цих дітей  в школі затягується: діти не можуть прийняти ситуацію навчання, спілкування з вчителем, дітьми. Як правило, ці діти зазнають труднощі в засвоєнні навчальної програми. Середній рівень адаптації може перейти в легкий до кінця першого півріччя завдяки доброзичливому і тактовному відношенню вчителя (Тицький Б., Охріменко В., Храпова М., Размадзе Д.,  Скорий В.)

 20 % учнів мають низький ступінь адаптації.  В цих дітей соціально-психологічна адаптація пов'язана із значними труднощами. Вони не засвоюють навчальну програму, у них відмічаються негативні форми поведінки, різкий прояв негативних емоцій (Криворуцький П., Криворуцький А., Чаплигін К., Гажіу А., Прошина Л.).

Проведені дослідження були спрямовані на вивчення рівня адаптації та прояву ознак дезадаптації у першокласників.

За результатами спостереження більшість дітей мають високий та середній рівень адаптації;

За результатами опитування батьків:

- в учнів відсутні психосоматичні симптоми дезадаптації.

За результатами проективних методик:

- більшість учнів мають оптимальну або компенсаторну працездатність під час навчально-виховного процесу;

- більшість учнів мають позитивне сприйняття процесу навчання, вчителя, себе як учня,  взаємин з однокласниками. 

Отже, в цілому рівень адаптації першокласників до навчання у школі є достатнього рівня. Учні, які мають низькі показники за всіма або більшістю досліджуваних аспектів потребують подальшого супроводу з боку вчителя, батьків та соціального педагога.

Виходячи з вищевказаного

НАКАЗУЮ:

  1. Вчителю початкових класів Мойсаковій Інні Вікторівні:  1.1.Розробити систему рухливих ігор та спортивних хвилинок на перервах.

До 30.11.2017 р.

1.2.Провести індивідуальні консультації з батьками учнів 1 класу.

До 30.11.2017 р.

1.3.Здійснювати індивідуальний підхід до дітей з урахуванням виявлених особливостей їх підготовки.

Постійно.

         2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Шишак О.Ф.

 

 

Директор школи                        І.С.Богуш

З наказом ознайомлені:                              О.Ф.Шишак                       

                                                                        


Copyright MyCorp © 2018