Березнегуватська ЗОШ I-II ступенів №1 - Відкритий урок з математики 1 клас
Форма входу

БЛОГ

Відкритий урок з математики 1 клас

Збільшення та зменшення числа
 на кілька одиниць

Вчитель:     О.В.Баландіна








Урок    50
Тема.  Збільшення   та   зменшення числа  на  кілька  одиниць.  Вправи  на  засвоєння     таблиць додавання й віднімання числа 2
Мета:  на основі практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; вчити розв’язувати задачі, які містять такі    поняття;  повторити  складові частини задачі :розвивати мислення учнів, пам'ять: виховувати старанність, наполегливість
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці умов задач, таблички з назвами складових задачі,набір геометричних фігур,картки для індивідуальної та групової роботи ,комп’ютер, презентація, зірочки

             Хід уроку

    І Організація    уроку       
1)Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо,
до уроку приступаймо     ,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі:
Діти   просто-  Молодці!     
2) Перевірка готовності приладдя до уроку.                         
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку  Проблемне питання.
- Сьогодні  ми разом з казковим   Незнайком та його друзями  вирушимо у подорож  за скарбами.   Але  спочатку   допоможемо  Питайлику  дізнатися   про  що буде наш урок .  (Діти читають опорні таблиці  «На 1 більше …»,  «На 1 менше…»  висловлюють думки)
Сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, як збільшити або зменшити числа на декілька одиниць , пригадаємо з яких частин складається задача та виконаємо вправи на  закріплення таблиць додавання і віднімання числа 2.


          
                                                         
IІ. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
1)Гра «Поштар»    Допоможіть  Незнайкові   рознести   листи
На дошці — будинки, що мають певний номер. В учнів — конверти, на яких написані приклади. Діти повинні рознести листи до відповідних будинків.
№  7 , №8,  № 9       8+1            4+4               3+4
                                 2+7            6+1               10-2
                                 5+2            7+1               9-2
2)  Гра «Веселі задачі для Чебурашки »   
 • Було у Марини
   Сім ягід  малини.
    Три ягідки з'їла,
    А скільки лишила?   (4)

• На  травичці  біля хати
  Метушаться цуценята-
  Двоє білих, наче сніг,
 Троє чорних, скільки всіх?     ( 5)

•   5 горішків на пеньку
  Спочивало в холодку.
  А вечірньої пори,
  Принесла ще білка  2.
  Так до ранку й пролежали,
  Скільки всіх горішків стало?    (7)
3)Групова робота   «Математичні ланцюжки »
Фізкультхвилинка   «Раз-два всі присіли…»
4) Каліграфічна хвилинка
     -  Лічилка  «Зошит свій я відкриваю…»
     - Запис чисел від 0 до 10
 

                                                 3
        Кожна людина починає день  із чистої водички. І ми почнемо із джерельця чистоти- хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно запишемо всі вивчені числа від 0 до 10. Визначте «королеву» та «попелюшку».
-    Письмо цифри  4
Відгадайте загадки і дізнаєтесь яку цифру сьогодні  повторимо
         ЗАГАДКИ
1)    4 ноги, а ходити не вміє    (стіл)
2)    4 рази одяг міняє протягом року різною буває  (земля)
                    Яке число зустрічається і загадках? (4)
                    Напишіть 1 рядок цієї букви.
IIІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Частини задачі
-Зайчик утікав від лисички і не знав пвд яким деревом сховатися. Допоможемо йому та порахуємо ялинки.
На дошці — малюнок до задачі.
Біля будинку росло 3 ялинки, а біля тину — ще 2. Скільки всього ялинок росло на подвір’ї?

Аналіз задачі
— Що нам відомо? (Росло 3 ялинки й 2 ялинки.)
— Як називається те, що нам відомо? (Умова)
— Яке питання задачі? (Скільки всього ялинок?)
— Як будемо підраховувати ялинки? Складіть приклад.
— Як ми відповімо на питання задачі?
— Назвіть частини задачі. (На дошці — таблиця)



2.    Розв’язання задач за малюнками підручника (№ 2, С. 57)
Шукаючи скарби Незнайко дістався болота та подружився там  із  жабкою, але у неї  виявилось багато друзів. Давайте складемо про них задачу.    2+1=3

Фізкультхвилинка              Зайчата на городі
До бабусі на город зібрались зайчата,
І до моркви нахилились, щоб її зібрати.
Таз-за тину на зайчат  погляда  бабуся,
І кричить: «Ось я до вас зараз доберуся!»
Злякалися зайці, й нумо утікати,
До лісочка,до лісочка весело стрибати.
3. Збільшення та зменшення числа на декілька одиниць
Робота з геометричним матеріалом.
— Покладіть ліворуч 6 кружечків, а праворуч — стільки ж, але із ще одним. Скільки стало кружечків? Менше стало кружечків чи більше? Що означає стільки ж і ще один? (На 1 більше)
— Покладіть 3 кружечки ліворуч, а праворуч — стільки ж, але на 1 менше. Скільки стало кружечків? Стало менше чи більше? Що означає стільки ж, але без одного? (На один менше)
— Отже, вислів «на 1 менше» означає відняти 1; вислів «на 1 більше» — додати 1.
На дошці запис :           На  1 більше     +
                                        На  1 менше      -
5. Аналіз задачі № 1 (С. 54)   Допоможіть зайчику зібрати капусту
Запис прикладів  до задач        
4-1=3          3+2=5



Фізкультхвилинка для очей
  Оченята роблять вправи:
                                                  Вліво, вправо, вліво, вправо.
                                                   Потім вгору, потім вниз
                                                   Оченятами  дивись.
ІУ. Узагальнення і систематизація знань
1)індивідуальна робота (на картках-зірочках)
2) Робота в зошитах з друкованою основою  ( сторінка 41  завдання 1)
Дітям,які правильно виконали отримують зірочки знань
III. Підсумки уроку
-Що означає «на 1 більше», «на 1 менше»?
-Зяких частин складається задача?
-Чиї завдання були найцікавішими?
- Чи кожен  зміг   отримати зірочку за роботу на уроці?
-Отже,  які скарби ми знайшли разом з Незнайком?    (ЗНАННЯ)










7     8      9




Пошук на сайті

Календар
«  Декабрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

...

Поділитись


Copyright MyCorp © 2016