Березнегуватська ЗОШ I-II ступенів №1 - Урок-подорож із математики і природознавства в 4 класі"Мандрівка до Північного полюсу"
Форма входу

БЛОГ

Урок-подорож із математики і природознавства в 4 класі"Мандрівка до Північного полюсу"

Вчитель початкових класів
Березнегуватської ЗОШ І-ІІ  ст №1
Баландіна О.В.

 

Тема:    Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

                 Розвязування рівнянь і задач

 Мета:  - ознайомити учнів із географічним положенням, рослинним і тваринним світом             

                Північного полюсу;

            - розвивати уміння додавати і віднімати багатоцифрові числа, практикувати                    

               розвязування   рівнянь із застосуванням письмових обчислень, закріплювати   

               вміння учнів  розвязувати  задачі на відношення та складені задачі;

            - розвивати увагу, пам’ять, кмітливість, вміння працювати самостійно і в групах;

            - виховувати товариськість , дбайливе ставлення до природи.

 

Обладнання: фізична карта  півкуль, маршрутна карта, фішки, ілюстрації тварин  і рослин, 

              схеми  задач, картки, таблиці усних обчислень, аудіозапис.

 

Тип уроку- засвоєння нових знань

 

 

                                             Хід  уроку

 І. Вступна  частина

  1.Організаційний   момент

   Продзвенів уже дзвінок, починається урок.

   Він осінній і цікавий, тож гостей зібрав чимало.

   Привітаймося скоріш. (вітання)

   Цікаві дії пропоную я для вас.

   Станьмо струнко, схаменіться,

   Один одному всміхніться.

   Всі готові?  (хиток) Починаємо урок!

   2.Девіз уроку  (таблиця)

    ІІ Актуалізація знань учнів

  1. Розповідь вчителя за картою
    • Сьогодні  ми  відправимося у подорож у ту місцевість, де ще ніколи не бували. Отже, пригадайте свої знання, отриманні на уроках природознавства  та відгадайте.
    • На цю особливу місцевість вкаже прапорець на глобусі. Отже, ми вирушаємо у мандрівку до Північного полюсу. Пригадаймо, де на карті знаходиться Північний полюс? Води якого океану омивають його береги? ( учні показують)
  2. Перевірка домашнього завдання

            А на чому ж доберемось

            У чарівні та холодні ті місця?

             Є в нас потяг, криголам,

             І швидкий , стрімкий літак.

- Щоб обрати вид транспорту для подорожі перевіримо результати виконання домашнього завдання (№307, 316)

 

Потяг

Криголам

Літак

34

89

42               

45

87

34

456

765

180

766

120

360

211

887

217

233

55

728

543

433

369

344

122

165 

       120км                                             270км                  173 км

 

Таким чином наш вид транспорту- це літак.

 Полетіли, приземлились                    (звук мотору та вітру)

Ой як холодно навкруг,

А щоб швидше нам зігрітись,

Треба на команди поділитись.

  1. Поділ на команди.  Загадки 

1 Велетенська ластонога тварина, яка живе на берегах Північного льодовитого океану. Вона виростає до 4 м, а важить аж 2 тонни. Має  пару довгих бивнів.(Морж)

2.Спритна і швидка тварина , яка також мешкає  в цій холодній місцевості. Він – чудовий підводний мисливець, який має дві ноги-ласти і крихітні вушка. (Тюлень)

-Отже, команди отримують назви  «Сміливі»,  «Спритні». Змагаючись ми будемо мандрувати до  крайньої точки Північного полюсу.

4 Усна лічба  гра «Хто швидше зробить перший крок»

 -Яка команда першою подолає сходинки , дізнається про жителів Північного полюсу.

(приклади- сходинки)

 

 

 

 

(на карті 1 крок)

5 Каліграфічна   хвилинка – цікавинка

-Допоможемо киту вибратися з льодового полону , коли  запишете   каліграфічно цифрами числа ,які почуєте.

1команда:    Вага дорослого моржа досягає 2. 310 кг, а тюленя (морського слона)-3.545кг

 

2 команда:   Перший вдалий політ через Північний полюс на літаку здійснив В.Чкалов (1937р) подолав 8 504 км з Москви до Канади. Через місяць інший екіпаж літака полетіли через Пів. Полюс  до США подолавши 10.148км

        -В яких одиницях були виражені числа, які ви записали?(міри маси та довжини)

(на карті 2 крок)

 

 

 

 

       ІІІ Робота над темою уроку

1. Проблемне питання   .   – Що є спільне у записах чисел у зошитах? (багатоцифрові )

-Подивіться на записи на дошці. Що ви бачите? (приклади з багатоцифрових чисел)

-Про що буде урок?

2. Оголошення теми, мети

(учні називають тему)

-Для чого потрібно вміти додавати і віднімати багатоцифрові числа?

-Що ви вже знаєте про це?

3. Гра   «Мозковий штурм»

-Назвіть закони додавання

--Назвіть закони  віднімання

-Як записують числа при письмовому додаванні або відніманні?

-Як виконати письмове (+ або -)?

4. Пояснення   вчителя                     3 545                          10 148

                                                          +   2 310                        -  8 504    

 

 

Правило      ( підручник с 51)

 

5 Первинне закріплення  . Робота в парах       Гра  «Поясни товаришу»     

Виконання № 318            «Знайомство  з  малечею моржа та тюленя»

1ком.   1 завдання

2 ком.-  2 завдання   (пояснюють один одному)

 

 Новонароджене дитинча моржа має масу- 50 кг, а тюленя- 90 кг

 

(на карті 3 крок)

             ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

-Щоб до Північного полюсу першим дістатись треба гарно потренуватись.

 

 Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

 

  ІУ Закріплення вивченого
1.Розв’язання рівнянь 

Виконавши рівняння № 319  наловите рибку,що мешкає у водах Північного Льодовитого океану

1ком.   1 рівняння

2ком. – 2 рівняння     (2 учня пояснюють біля дошки, 2 учні – аналогічно на картках)

(4 крок)   у водах океану водяться оселедці, тріска, камбала, морський окунь.

Всього на Пін.полюсі   існує 275 видів рослин і тварин.

2. Розвязування задачі  №320    завдання  від  білого ведмедя

-Корінним мешканцем Північного полюсу є білий ведмідь. Але освоюючи цей край людина винищила  половину цих полярних гігантів масою 1т 1ц. Тому вони охороняються законом. Допоможемо  та підгодуємо.

 
1ком.   Було -? Кг                                             2 ком.   Було - ? кг

           Вивезли- 7 250 кг                                               Вивезли – 6 360кг

            Залиш. ?, на 3 24кг менше                               Залиш.- ?, на 2150кг менше

 

 

 

 

Учні високого і достатнього рівня виконують виразом, решта діями після аналізу, користуючись схемою.

 

(  5  крок)  

 

 

 

3 Офтальмологічна пауза

 

4. Групова    робота

Виконання цікавих задач.

-На островах та узбережжі Півн.Льод океану селяться безліч пташок, утворюючи пташині базари.      Про них задача для 1 команди.

-    Біля   берегів ростуть бурі та зелені   водорості.   Про це задача 2 команді.

  Задачі: 

 1.  На узбережжі Північного Льодовитого океану збирається велика кількість пташок, утворюючи   галасливі  «пташині базари». Порахуйте скільки разом зібралося птахів.,  гагари-  2 215 пт. , кайри – 1 760 пт.

 

2. Біля   берегів ростуть бурі та зелені   водорості – ламінарія та фукус. На скільки довжина стебла ламінарії більша за довжину стебла фукус, якщо

ламінарія- 6 890мм, а фукус- 2 150 мм.

(Представлення  виконаного   завдання)

(  6  крок)  

 

  У. Підсумок уроку

1)Визначення переможців подорожі

2) Опитування

-Що нового дізнались на уроці?     Як треба + і – багатоцифр числа?

-Як слід поводитись з тваринами? Відноситиь до навколишнього середовища?

3) Оцінювання 

УІ. Домашнє завдання

1ком - №322, 323,               2 ком – № 314, 322

 

 

Пошук на сайті

Календар
«  Декабрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

...

Поділитись


Copyright MyCorp © 2016